Friday, October 6, 2017

Cara Memilih Supplement Terbaik Untuk Kesihatan Di Malaysia

Assalamualaikum semua.

Hari ini je kita dapat tengok terdapat lambakan pelbagai produk kesihatan di pasaran. Tapi tak semua produk berkualiti malah ada juga yang memudaratkan. Pelik kan, nama produk kesihatan tapi memudaratkan. Kenapa? Isu ini berlaku kerana terdapat lambakan peniaga yang nak "cepat kaya". Letak bahan-bahan terlarang dalam produk, claim cepat baik cepat sembuh, cepat cantik dll. Tapi hakikatnya? Ada mercury. streroid yang hakikatnya sangat sangat bahaya untuk kesihatan dan buah pinggang. Tepuk dada tanya hati. Jangan guna produk sebarang2 tanpa selidik dulu. Jadi, macam mana nak tau yang mana 1 produk yang bagus? 



1. Pilih produk yang diyakini halal dan selamat
Sebelum pilih apa2 produk, kita kena tau samada produk tersebut halal atau tidak. Cuba selidik samada mereka diberi sijil halal oleh Jakim atau tidak. Jika terdapat sijil halal, cuba check pula mereka samada produk tersebut berdaftar dengan KKM atau tidak. Jika berdaftar inshaAllah selamat tapi belum 100% selamat tau.

2. Pilih syarikat yang sudah lama bertapak
Kalau nak lebih yakin dengan produk yang kita nak gunakan, cuba check syarikat tersebut dah berapa lama ditubuhkan. Lagi lama syarikat tersebut dah bertapak, maksudnya lebih diyakini untuk menggunakan produk tersebut. Jika baru setahun dua, anda patut ada perasaan ragu-ragu sebab kebanyakkan penyakit bukan datang dalam 1-2 tahun, kadang2 makan tahun baru nampak. Jadi jika syarikat tersebut mengeluarkan produk berbahaya,kemungkinan besar kesan jangka masa panjang baru kita boleh nampak. Oleh itu, syarikat yang dah lama bertapak, tiada rekod buruk adalah lebih diyakini.

3. Pilih produk yang berkesan
Kita sering dimomokkan dengan testimoni2 produk yang cakap boleh baik cepat, boleh cantik cepat, boleh pulihkan sakit itu ini, tapi sebenarnya produk tu berbahaya. Ada steroid dan mercury atau bahan2 lain. Jadi, jangan cepat terpedaya dengan testimoni. Siasat dulu latar belakang produk tersebut sebelum percaya dengan testimoni2 yang belum tentu sahih. Biasanya jika kita nak tau produk tu berkesan, kita tengok berapa ramai yang berulang kali beli produk tersebut dan berjaya sembuh.

4. Pilih produk yang "natural"
Produk yang menggunakan bahan kimia sekarang sudah terlampau banyak. Kebanyakkan penjual ambil mudah isu ni. Asalkan produk terjual dan puas hati. Kesihatan pelanggan letak tepi. Nauzubillah. Cari produk2 yang memang berasaskan bahan semula jadi dan tiada bahan kimia berbahaya di dalamnya.

5. Pilih produk yang ada penyelidikan klinikal
Kebanyakkan lambakan produk kesihatan hari ini tiada pun kilang penyelidikan. Jadi dari mana bahan2 tersebut dibuat? Diselidik? Bahan2 apa yang digunakan? Berapa peratus yang sesuai dengan badan manusia? Jadi pentingnya kita cari produk2 yang memang menjalankan penyelidikan klinikal terhadap produk mereka.

Ini antara cara-cara yang boleh kita titikberatkan sebelum mengambil satu2 supplement tu. Jangan ambil mudah ya. Silap makan, silap pengambilan produk, badan merana, buah pinggang pun rosak!
.
Isu dia, kenapa manusia hari ini terdapat banyak sangat penyakit? Kenapa sudah mula ramai yang mencari supplement. Antara salah satu sebab utama adalah sebab manusia hari ini kekurangan zat-zat tambahan dalam badan. Tidak mengamalkan gaya hidup yang sihat dan menyebabkan banyak penyakit yang bahaya dah tidak bahaya datang pada kita.

Feel the differences

Untuk mira, supplemen yang paling mira percaya setakat hari ini cuma Shaklee. Nak tau sebab apa? Kita berbalik pada cara nak pilih supplemen terbaik tadi. Semua ada pada Shaklee!

1. Pilih produk yang diyakini halal dan selamat
Shaklee adalah produk yang diyakini halalan tayyiban dan sudah mendapat kelulusan dari Jakim. Selain itu, produk Shaklee adalah produk yang berdaftar dengan KKM. InshaAllah selamat dimakan.

Sijil halal produk Shaklee


2. Pilih syarikat yang sudah lama bertapak
Produk Shaklee sudah lebih 100 tahun berada di pasaran. Manakala syarikat pula sudah 60 tahun ditubuhkan. Kenapa penubuhan syarikat lambat dibuat? Kerana pengasas Shaklee mahu melihat keberkesanan Shaklee terhadap orang ramai barulah penubuhan syarikat dibuat. 100 tahun sudah di pasaran. Memang yakin inshaAllah produk ni selamat dan berkesan.

3. Pilih produk yang berkesan
Rata2 pengguna Shaklee memang dah yakin dengan produk ni. Biiznillah. Sebab dah ramai cuba sendiri dan berkesan pada diri. Produk yang sangat diyakini dan selamat. Itulah sebabnya ramai yang jatuh cinta dengan Shaklee selain keberkesanannya tak diragui lagi.

4. Pilih produk yang "natural"
Shaklee menggunakan 100% bahan natural dalam produknya. Menitik beratkan mengenai "natural" dalam setiap produk, membuatkan Shaklee sentiasa diyakini untuk dimakan kerana tiada kesan sampingan. Tiada bahan kimia berbahaya digunakan. Tidak perlu risau lagi!

Since 1956 tau! Memang lama dan diyakini


5. Pilih produk yang ada penyelidikan klinikal
Shaklee menjalankan penyelidikan setiap tahun! Fuh produk mana yang sangat menekankan tentang khasiat dan keberkesanan produk sehingga menjalankan penyelidikan setiap tahun bagi menambah baik setiap produknya. Hanya Shaklee!

Jadi, itulah antara sebab kenapa Shaklee berkembang dan terus berkembang selama lebih 100 tahun. Anda dah tau rahsianya kan? Dan sebab itu jugalah Shaklee terus mendapat tempat di hati masyarakat Malaysia. Kerana khasiat dan keberkesanannya tidak dapat diragui lagi.

Nak tau apa produk yang Shaklee ada? Anda pasti tidak percaya, rangkaian produk Shaklee hampir meliputi semua aspek! Produk kesihatan, kecantikan, rambut, kebersihan rumah, penapis air dan semuanya adalah menggunakan bahan semulajadi!

Rangkaian produk Shaklee

Macam2 ada dan yang bestnya semuanya berasaskan bahan natural.


NUTRISI SIHAT

Antara produk kesihatan Shaklee yang sangat bagus. Semuanya mempunyai fungsi dan khasiat yang tersendiri. Supplemen bukan sahaja untuk orang yang sakit, malahan sangat bagus untuk orang yang sihat! Beringat sebelum kena kan lebih baik daripada berhabis duit tika sakit sudah menyapa diri kan. 


BERAT BADAN SIHAT 

Siapa yang taknak kurus kan? Sekarang ni berlumba-lumba orang keluarkan produk kurus sana sini. Tapi ingat tau, cari yang betul-betul diyakini. Nak kurus dengan Shaklee, boleh cuba consume cinch Shaklee ni. Kurus dengan cara sihat ya.


CANTIK SIHAT


Nutriwhite Shaklee

Enfuselle Shaklee

Paling best Shaklee ni, ada keluarkan produk kecantikan tersendiri! Semua khasiat yang terdapat dalam makanan tambahan Shaklee, juga boleh didapati dalam produk penjagaan wajah. Nak lagi best? Produk kecantikan Shaklee adalah produk natural, tiada bahan kimia berbahaya dan sangat bagus untuk kulit wajah.

Jangan mudah percaya pada produk2 kecantikan yang tiada kajian klinikal. Kebanyakkan adalah produk timbang kilo dan mengandungi bahan2 berbahaya seperti merkuri, hyroquinon dan lain-lain. Bila dah terjebak, memang cepat cantik! Tapi kesan di kemudian hari bila anda berhenti, nauzubillah. Kebanyakkan breakout teruk! Jadi, cari produk yang natural dan selamat digunakan.

RAMBUT SIHAT



Fuh, untuk rambut pun ada ke? Yes, ada. Kalau ada masalah rambut, rambut gugur, kering, Prosante Hair Care ni boleh bantu. Sangat bagus, tak risau dah rambut rosak dan sebagainya sebab produk2 hair care ni menggunakan bahan natural. 


RUMAH SIHAT


Eh eh, Shaklee ada produk untuk penjagaan rumah juga? Ya! Yang bagusnya, kita dah tak payah risau tentang produk2 yang banyak bahan kimia. Produk Shaklee semua natural dan tiada bahan kimia berbahaya. Tidak merosakkan tangan, pakaian dan lain2. Dah boleh la berfikir-fikir untuk tukar produk rumah kita dengan produk Shaklee ya.

PENAPIS AIR




Last but not least, Shaklee pun ada water pitcher tau! hihi Warna hijau lagi. Sangat cantik. Ketahuilah, air yang sekadar dimasak tidak mampu menapis semua bahan bendasing dalam air tersebut. Itulah sebabnya sekarang ramai sudah menyedari kebaikan penapis air ni.

Jadi, anda dah nampak cara2 memilih supplemen terbaik sekarang dan produk2 yang selamat dan natural? Tepuk dada tanya hati. Yang manakah terbaik untuk anda dan keluarga. Pilihlah produk yang diyakini dan bukan hanya murah dan kesannya cepat tetapi akhirnya memudaratkan. Jadilah pengguna bijak.

Untuk sebarang pertanyaan atau order, boleh hubungi,
Puan Mira
+6017-424 7110
COD: Kota Tinggi, Johor
POS: Seluruh Malaysia

Thank you for reading!




1 comment:

  1. Alhamdulillah pilihan yang tepat bila pilih Shaklee sebagai supplement untuk family kita
    Dah terbukti berkesan & selamat untuk jangka masa panjang :)

    ReplyDelete